در ابتدا به تعریفی کوتاه در مورد رسالت تجارت الکترونیک میپردازیم: زمانیکه  بتوان تمامی ابعاد و فرآیند های تجاری در بازار سنتی را با استفاده از فضای وب و در بستر اینترنت  به طور کامل پوشش داد، تجارت الکترونیک حاصل خواهد شد.

به عبارت دیگر تجارت الکترونیک شامل تبادل محصول و یا خدمات با استفاده از بستر اینترنت و عملیات  پرداخت آنلاین است. در واقع تجارت الکترونیک به نوعی تجارت بدون کاغذ است. از مزیت های تجارت الکترونیک، تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها با زحمت کمتر و تبادلات بانک با شتاب است. شرکت ها برای ارتباط با یکدیگر، محدودیت های فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یکدیگر ساده تر و سریع تر صورت می گیرد. ارتباط فروشندگان با مشتریان می تواند به صورت یک به یک باشد البته با هزینه نه چندان زیاد.

برخی از خصوصیات فروشگاه اینترنتی:

  • پرداخت الکترونیکی
  • سیستم تخفیف دهی
  • سیستم انبارداری
  • سیستم ثبت و پیگیری سفارش توسط خریدار
  • معرفی کامل محصولات و خدمات (ارائه تصاویر کالا، الصاق بروشور و کاتالوگ،قیمت، توضیحات تکمیلی و …)
  • ثبت مشخصات کامل خریداران در بانک اطلاعاتی فروشگاه
  • کنترل پنل مدیریتی بسیار قوی
  • سیستم فروش و صدور فاکتور الکترونیکی
  • انتخاب روش دریافت کالا توسط خریدار
  • و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =