مایکروسافت امروز با انتشار درایور کینکت برای ویندوز 10، به وعده های پیشین خود عمل کرد و قابلیت های جدیدی برای این ابزار فراهم آورد.

با انتشار این درایور جدید، اپلیکیشن های سوم شخص مبتنی بر پلتفرم یونیورسال مایکروسافت موسوم به UWP، قادر خواهند بود اطلاعات ثبت شده توسط حسگرهای RGB، عمق و ماورای قرمز دستگاه را دریافت کرده و مورد استفاده قرار دهند.

البته پیش از این هم با اندکی اطلاعات فنی، این امکان وجود داشت که درایورهای کینکت را از نسخه ی بتای 2 از کیت توسعه سخت افزاری دستگاه استخراج نمایید، اما حالا تنها کافی است به Device Manager در ویندوز 10 وارد شده و برای مشاهده ی درایور، به فولدر مربوط به Kinect sensor devices مراجعه نمایید.

اما کارکرد عمومی تر که با انتشار درایور توسط مایکروسافت ممکن می شود این است که دوربین کینکت را به عنوان وبکم برای برقراری مکالمات تصویری در اسکایپ و اپلیکیشن های دیگر مورد استفاده قرار دهید.

امکان استفاده از کینکت برای بهره مند شدن از ویژگی Windows Hello در ویندوز 10 نیز قابلیت دیگری است که به لطف حسگرهای مادون قرمز این ابزار و انتشار درایور دستگاه توسط مایکروسافت امکان پذیر خواهد بود.

در پایان لازم است اشاره کنیم که مایکروسافت با انتشار یک پشت وبلاگی به توضیح جزئیات در این باره پرداخته که در صورت تمایل می توانید آن را با مراجعه به این لینک مطالعه نمایید.