شرکت گوگل اپ های متنوعی را روی پلتفرم رقیب منتشر کرده، اما حرکت مابین آنها برای جستجوی وب، پیدا کردن یک مسیر روی نقشه، و سپس ارسال این نتایج برای یک دوست در اپلیکیشن های پیام رسان، می تواند بسیار وقت گیر باشد. به همین دلیل مهندسان این شرکت به فکر ارائه Gboard افتاده اند تا قابلیت جستجو در وب و ارسال نتایج آن را در هر اپلیکیشنی فراهم کنند.

مهندسین ساکن مانتین ویو دریافته اند که کاربران سیستم عامل اپل، بخش زیادی از وقت خود را مشغول کار کردن با کیبورد آیفون یا آیپد هستند، بنابراین تصمیم گرفتند امکان جستجو در وب را از طریق همین کیبورد در اختیار کاربران قرار دهند.

با نصب Gboard، لوگوی گوگل در بالای صفحه کلید پیش فرض iOS نمایان خواهد شد و کاربران با تب کردن آن، می توانند بدون خروج از اپ فعلی، به جستجوی وب، ارسال فایل های Gif، دریافت گزارش وضع هوا و یا پیدا کردن مکان خاصی روی نقشه بپردازند. فقط کافیست روی نتیجه جستجو یا تصویر دلخواه خود تب کنید تا امکان ارسال آن در هر اپلیکیشنی که هستید فراهم شود.

کیبورد پیش فرض اپل از صدها تصویر یا اموجی کوچک پشتیبانی می کند. اما پیدا کردن اموجی دلخواه در میان این تعداد زیاد و دسته بندی های مختلف، کمی دشوار است. حالا با Gboard می توانید متناسب با موضوع مورد نظر، در میان اموجی ها جستجو کرده و مورد دلخواه خود را خیلی سریع تر بیابید.

اپ جدید گوگل قابلیت Glide Typing را نیز به کیبورد iOS می افزاید. این قابلیت مشابه آن چیزی است که در کیبورد SwiftKey شاهد آن هستیم؛ لغزاندن انگشت روی حروف به جای تب کردن تک تک آنها. می توانید از این ویژگی کارآمد در نوشتن پیام ها و یا جستجو در وب بهره ببرید.

قرار است اپلیکیشن Gboard ابتدا در دسترس ساکنین ایالات متحده قرار بگیرد، اما گوگل وعده داده به زودی کاربران سرتاسر دنیا می توانند از آن استفاده کنند. لازم به گفتن نیست که به طور قطع صاحبان ابزارهای اندرویدی نیز به زودی امکان استفاده از این ابزار کارآمد جدید گوگل را خواهند یافت.