شبکه های اجتماعی روز به روز بر زندگی ما تاثیر بیشتری می گذارند. یکی از این اثرات، تغییر رفتار در خرید است. زمانی که افراد مختلف در شبکه های اجتماعی سپری می کنند، بسیار زیاد است. به همین دلیل جذب مخاطب از طریق آنها اهمیت فراوانی دارد. کافی است از این فرصت، بهینه استفاده کنید تا شاهد افزایش سئو سایت خود خواهید بود.

شبکه های اجتماعی چطور بر سئو سایت اثر می گذارند. با ما همراه باشید.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و سئو سایت

شبکه های اجتماعی با جذب مخاطبان واقعی سئو سایت شما را بهبود می دهند. در واقع بک لینک هایی که از این طریق دریافت می کنید، ترافیک سایت شما(social traffic) را افزایش می دهد. همچنین براحتی می توانید در این اپ ها تبلیغات بسیار موثری داشته باشید. البته توجه داشته باشید، تنها استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو موثر نیست. بیس سئو و ابزارهای آن باید در سایت شما مورد استفاده قرار گیرد. اما نکته جذاب اینجاست که بدون استفاده از شبکه های اجتماعی، سئو چندان موثر نیست. این پیچیدگی حقیقتا جذاب است.

افزایش social traffic

ترافیک سایت که از طریق شبکه های اجتماعی(Twitter, Facebook, Google Plus, Instagram, Linkedin و …) دریافت می شود، بسیار موثر است. بطوریکه از ترافیک اورگانیک قدرتمندتر است. توجه کنید که تمرکز افزایش کاربر را به سمت پروفایل های واقعی پیش ببرید. چون تنها افراد واقعی، تبدیل به مشتریان شما می شوند، پول پرداخت می کنند. به شما بازخورد می دهند و شما را برای بهبود تجارت یاری می کنند.

خرید فالوور، لایک و … در ابتدای فعالیت پیج شما در جذب مخاطب بی تأثیر نیست. اما حقیقت آن است که مشتری برای شما پیدا نمی کنند. پس در استفاده از این راه، زیاده روی نکنید. همچنین بر انتشار محتوای با کیفیت با استفاده از استراتژی های بازاریابی محتوا(content marketing) بپردازید. رعایت منظم این مساله به افزایش اعتماد مخاطبان شما کمک بسیار زیادی می کند. به این ترتیب در پیج شما ماندگار و به مشتری تبدیل می شوند.

یک نکته جذاب دیگر در اینجا هست. در سایتتان دکمه شبکه های اجتماعیتان را قرار دهید. و کاربران وفادار سایت را به اکانتتان منتقل کنید. این مساله موجب افزایش مخاطبان شما در هر دو بخش می شود. همچنین بخاطر خاصیت ارتباطی شبکه های اجتماعی می توانید از نظرات و نیازهای مخاطبان خود به راحتی آگاه شوید. مشتریان هم وقتی ارتباط را مشاهده می کنند، راحت تر اعتماد کنند و برای خرید راغب تر می شوند. از سوی دیگر خدمات رسانی خوب شما علاوه بر کیفیت محصول می تواند در مشتریان وفاداری ایجاد کند.

پس راهی که به شما کمک می کند تا سئو سایت شما از طریق شبکه های اجتماعی افزایش یابد، افزایش مخاطبان سایت شما از دو مسیر سوشال ترافیک و افزایش مخاطبان جدید است. فعالیت مستمر شما در این حوزه، از این طریق میتواند موجب افزایش سئو شود.

سئو

تبلیغات در شبکه های اجتماعی ( Social Media Marketing)

این بخش نیازمند توضیحات مفصلی است. اما همنقدر بدانید که این روش تبلیغات در حال حاضر مؤثرترین روش برای بازاریابی است. بازدید تعداد زیاد افراد، تأثیرگذاری بیشتر نسبت به سایر روش ها، دریافت کاربران واقعی و … از مزیت های آن هستند. به طور مثال شما در فروشگاه خود محصولات بهداشتی آرایشی به فروش می رسانید. اگر با استفاده از بیوتی بلاگر ها تبلیغات محصولات خود را انجام دهید، بسیار موثرتر از روشهایی مثل بنر و … است.

مطمئنا به زودی به طور مفصل با شما در این باره صحبت خواهیم کرد. منتظر پست بعدی ما در این باره باشید.

باید های حضور در شبکه های اجتماعی

توجه کنید که در همه شبکه های اجتماعی حضور فعال نداشته باشید. و همه دکمه ها را برای اشتراک گذاری مطالب و محصولات در  قرار ندهید. چون بیشتر موجب سردرگمی کاربر می شود. اینکه کدام مورد را انتخاب کنید کاملا وابسته به سلیقه مشتریان و تجارت شما دارد. به طور مثال، شرکت ها، افراد متخصص و … linkedin مناسب است. یا برای سایت های تفریحی و خبری twitter. پس تمرکز خود را بر یک یا دو مورد قرار دهید. و با تمام توان به تولید محتوا با کیفیت بپردازید. شما ترجیح می دهید در کدام social media کار کنید؟

به این آمار توجه کنید. تصویر اول آمار استفاده از شبکه های اجتماعی در ایران است. نکته جالب در مورد تلگرام است. این نرم افزار پیام رسان، بین همه مردم ایران محبوبیت زیادی دارد. بنابراین حتما از قابلیت های آن برای جذب مخاطب و به دنبال آن افزایش سئو استفاده کنید. اینستاگرام در رتبه بعد قرار دارد. با اینکه امکان قرار دادن لینک در هر پست را ندارید، اما براحتی می توانید از قابلیت های آن برای برندسازی و افزایش مشتری استفاده کنید. ضمن اینکه می توانید لینک ها را بصورت موقت در بیو به اشتراک می گذارید.

آمار شبکه های اجتماعی در ایران

و اما آخرین آماری که در سطح بین الملل از شبکه های اجتماعی منتشر شده است. به شکل جالبی سایت یوتیوب از محبوبیت بیشتری نسبت به فیسبوک برخوردار شده. در حالیکه تا چندی پیش محبوب ترین شبکه اجتماعی در دنیا، فیسبوک بود.

نکته مهم: facebook,instagram و whatsapp همه یک مجموعه هستند. به طوریکه شما به راحتی می توانید اکانت اینستاگرام و فیسبوک را به هم متصل کنید. پس از این قابلیت به خوبی بهره گیرید.

سئو

به آماری که در بالا آورده شده و محتوای سایت خود توجه کنید و مطابق نیاز خود از این شبکه های اجتماعی برای بهبود سئو خود بهره گیرید. مطمئنا شاهد بهتر شدن سئو سایت خود و افزایش رتبه در گوگل خواهید بود. ضمن اینکه بخاطر تعامل با کاربرانتان و رابطه صمیمانه در شبکه های اجتماعی ، مشتریان نیز راضی تر خواهند بود. از سوی دیگر به راحتی می توانید اخبار کمپین ها، تخفیف ها یا هر اتفاق نو در سایتتان را در سریع ترین زمان ممکن، بدون اینکه هزینه چندانی داشته باشید، اطلاع دهید.