این ویژگی که بسیار شبیه به ویژگی QR Code اسنپ‌چت بود؛ به کاربران اجازه می‌داد تصاویر خاصی بسازند و در استوری منتشر سازند تا دیگران بتوانند آن‌ها را شناسایی و پیدا کنند.

با ویژگی جدید نیم‌تگ (Nametag) اینستاگرام به راحتی دوستان‌تان را بدون دانستن نام‌شان پیدا کنید

حالا اینستاگرام به طور رسمی از قابلیت «نیم‌تگ» رونمایی کرده است. «نیم‌تگ» روشی برای یافتن افرادی است که در دنیای واقعی آن‌ها را ملاقات کردید یا می‌شناسید ولی در اینستاگرام پیدایشان نمی‌کنید یا نام و شناسه کاربری‌شان را نمی‌دانید.

این روش یافتن دوستان در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند اسنپ‌چت، فیسبوک، توییتر و غیره رایج است. در این شبکه‌های اجتماعی عمدتا از کدهای QR Code استفاده می‌شود و شما می‌توانید این کدها را برای دیگران ارسال کنید.

اما اینستاگرام می‌خواهد با نام کاربری اختصاصی شما در این شبکه اجتماعی یک تصویر منحصربه‌فرد برایتان بسازد تا دیگران اسکن کنند. البته، شما می‌توانید المان‌های بیشتری مانند تگ، رنگ، استکیر و غیره به آن اضافه کنید.

با ویژگی جدید نیم‌تگ (Nametag) اینستاگرام به راحتی دوستان‌تان را بدون دانستن نام‌شان پیدا کنید

سریع‌تر دیگران را بیابید

برای استفاده از این ویژگی، باید وارد بخش پروفایل خود شده و روی منوی سه خط بالای صفحه کلیک و بعد گزینه Nametags را ضربه بزنید تا کد یا تصویر اختصاصی خودتان را مشاهده کنید.

حالا می‌توانید رنگ، استیکر یا عکس سلفی به آن اضافه کنید و بعد با دیگران به اشتراک بگذارید. برای این کار کافی است روی گزینه بالای صفحه کلیک کنید تا مراحل بعدی ظاهر شوند.

اگر می‌خواهید کد افراد دیگری را اسکن کنید، باید صفحه را به راست بکشید یا سوایپ کنید تا وارد دوربین شوید. بعد با دوربین روی کد فرد موردنظرتان تمرکز کنید و صفحه‌نمایش را روی آن نگه دارید. وقتی کد یک شخص را در اینستاگرام اسکن می‌کنید؛ به طور مستقیم وارد پروفایل خود خواهید شد.

با ویژگی جدید نیم‌تگ (Nametag) اینستاگرام به راحتی دوستان‌تان را بدون دانستن نام‌شان پیدا کنید

اینستاگرام در کنار Nametag، در حال آزمایش یک فیلد جدید است که به کاربران اجازه می‌دهد برخی اطلاعات مانند نام مدرسه، سال تحصیلی و برخی اعضای انجمن‌ها را به آن اضافه کنید تا افراد حاضر در یک مدرسه و گروه بتوانند سریع‌تر همدیگر را پیدا کنند. ظاهرا این ویژگی فعلا به طور آزمایشی در چندین دانشگاه ایالات متحده در حال اجرا است.

ویژگی نیم‌تگ از امروز به طور سراسری برای همه کاربران اینستاگرام در اپلیکیشن‌های iOS و اندروید فعال شده است.

منبع : برترین ها