شما علاقه مند به شروع یک کسب وکار هستید شاید شما یک ایده ای داشته باشید یا اینکه فقط علاقه مند به راه اندازی و گسترش سرمایه خودتان هستید شما دوست دارید ریسک هم کنید مثل کنار گذاشتن شغل فعلیتان یا برای مدتی از درامد شخصیتان بگذرید اما مانع قانونی که باعث می شود شما این ایده را کنار گذارید این است که شما پول زیادی ندارید .

از یک طرف بنظ مشکل بزرگی بنظر می رسد اما کمبود سرمایه شخصی نباید شما را از دنبال کردن آرزوهایتان بازدارد در حقیقت می توانیم بدون سرمایه مالی شخصی کاری را شروع کنیم و گسترش دهیم به هرحال آیا شما می دانید چه کار باید انجام دهید ؟

چرا یک کار نیاز به سرمایه دارد .

اول بیایید نگاهی بیندازیم که چرا یک تجارت یا کار نیاز به پول دراولین جایگاه دارد هزینه راه اندازی یا استارت آپ یک کسب و کار مثل هم نیست بنابراین شغل های مختلف به سرمایه متفاوتی نیاز دارند . اولین گام مهم در هر کاری این است که پول موردنیاز آن را  برآورد کنیم قبل از اینکه بخواهیم روشهای دیگری را برای سرمایه گذاری برای آن کار شروع کنیم

*مجوزها : به منطقه شما بستگی دارد شما ممکن است به تشریفات اداری برای تشکیل پرونده و ثبت آن نیاز داشته باشید .

*مواد اولیه : آیا شما می خواهید مواد خام را بخرید ؟ آیا شما به کامپیوتر یا دستگاههای دیگر نیاز دارید ؟

تجهیزات : آیا شما به ماشین آلات و نرم افزارهای خاصی نیاز دارید ؟

فضای اداری :  به هزینه زیادی نیاز دارد و شما نمی توانید چیزهایی مثل اینترنت و هزینه های وسایل و خدمات سرایداری (آبدارخانه)  را نادیده بگیرید و  حتی هزینه های  خارج از دفتر کار  مثل حقوق و دستمزد و صورتحسابها.

عضویت در صنف (اتحادیه ) ، مجله و انجمن: در چه نشریات و مجلاتی شما می خواهید هر ماه عضو باشید .

هزینه های عملیاتی : در هر  گوشه و کنار در مورد آن جستجو کنید و بازاریابی را فراموش نکنید.

هزینه های قانونی : آیا شما یا وکیل برای گسترش کسب و کارتان مشورت می کنید .

کارمندان ، مترجمان  و پیمانکاران : اگر شما به تنهایی نمی توانید کاری را انجام دهید شما نیاز به افرادی دارید که به آنها حقوق پرداخت کنید با این گفته شما دو مسیر اصلی برای شروع کار با پول کم دارید یا هزینه هایتان را کاهش دهید یا اینکه سرمایه فعلیتان را از منابع بیرون افزایش دهید در ذیل به سه گزینه اشاره می کنیم

۱)کاهش دادن نیازهایتان :

اولین گزینه شما این است که مدل کسب و کارتان را تغییر دهید تا طبق لیست بالا نیازهای کمتری را بخواهید مثلاً اگر شما برنامه ریزی کردید که یک کسب و کاری را مثل مشاور یا مترجمان شروع کنید می توانید هزینه های کارمندان را کاهش داده مثلاً در ابتدای کار یک کارمند استخدام کرده در صورتی که نیازی به فضای اداری ندارید می توانید در خانه ، کار خود را شروع کنید حتی می توانید کارهایتان را طوری انجام دهید تا از منابع ارزانتری استفاده کنید یا تمام خطوط تولید را که در ابتدای تولید خیلی  گران است را قطع کنید .

تعدادی از هزینه ها هم هستند که نمی توانید آنها را کنار گذارید به هر حال بعضی از مواقع گرفتن مجوزات و هزینه های قانونی در صورتی که به اخذ آنها توجه نکنید  در کار شما تاخیر ایجاد می کند  .طبق گزارش SBA اکثر افراد در کسب و کارهای کوچک با کمتر از ۳۰۰۰ دلار کار خود را شروع کردند و برای مشاغل خانگی با حداقل ۱۰۰۰ دلار کار خود را شروع کردند .

BOOTSTRAP  یا خودراه اندازی :

گزینه دوم که ایده راه انداختن کاری را در شما تحریک می کند  بجای اینکه سراغ کارهای پیشرفته و تکامل یافته بروید  کار را با مقدمات  اولیه شروع کنید ممکن است یک وبلاگ را با خدمات اضافه تر  راه اندازی کنید و با این دامنه و مخاطبان و سودتان را کاهش دهید . اگر شما می توانید با شغل آزاد کاری را شروع کنید از بزرگترین هزینه های اولیه می توانید دوری کنید و از موقعیت ساده مالیاتی بهره ببرید ) شرکتهایی که پولی را بصورت مدت دار پرداخت می کنند از قبیل بدهی وقتی شما درگیر صورتحساب و فاکتور می شوید و بطور حرفه ای بدنبال کار می گردید می تواند کمک بزرگی به شما کند  . وقتی درآمد شما به صورت نقدی تبدیل می شود می توانید برای خودتان سرمایه گذاری کنید و کسب و کاری را بصورت تدریجی تصور نمایید  نه یک دفعه

۳)منابع بیرونی :

گزینه سوم شما این است که از منابع بیرونی کسب درامد نمایید . به شیوه های مختلف در اطراف خودتان جستجو کنید

وارد جزییات نمی شوم اما بدانید راههای بالقوه ای وجود دارند که شما می توانید سرمایه تان را افزایش دهید حتی اگر خودتان هم پول زیادی ندارید چندین منبع ممکن وجود دارند .

دوستان و خانواده : کمک گرفتن از خانواده ودوستان را نادیده نگیرید  حتی اگر مجبور باشید تمام سرمایه خود را از چندین منبع جمع کنید .

سرمایه گذاران عمده : سرمایه گذاران  افراد ثروتمندی هستند که در برابر نظرات تجاری و کسب و کار سرمایه شان را در اختیار می گذارند  و بفکر برگشت سرمایه هستند آنها معمولاً سرمایه گذاری می کنند در عوض مالک شخصی شرکت شوند چون تصور می کنند دارایی خود را برای این گذاشتند

سرمایه داران سرمایه گذاری : سرمایه داران سرمایه گذاری مثل سرمایه گذاران عمده هستند اما معمولا     شریک یا سازمانهای معمولی هستند و تمایل دارند تا  کاری را دنبال کنند که قبلاً وجود داشته و دنبال گسترش آنکار هستند .

سرمایه گذاری : به یک دلیل این روش معروف و رایجی است : با یک ایده خوب و کار کافی شما می توانید سرمایه گذار برای هر کاری جذب کنید .

کمک مالی دولت و وام : برای راه اندازی مشاغل کوچک یک تعدادی از سازمانهای دولتی ایالتی و محلی)  به تنهایی وجود دارند که برای رشد مشاغل کوچک کمک می کند اکثر آنها وام و کمک مالی را پیشنهاد می دهند تا به شما برای راه اندازی کار کمک کنند

وام های بانکی : شما همیشه می توانید یک خط اعتباری در بانک باز کنید تا اعتبار شما در وضعیت خوبی قرار گیرد .

با یک یا هر سه مورد از این گزینه ها شما باید بتوانید سرمایه گذاری مالی شخصی خود را کاهش داده یا تقریباً هیچ پولی هزینه نکنید . شما ممکن است مجبور شوید بعضی چیزها را قربانی کنید مثلاً با کسب و کار کوچک شروع کنید ، شریک بگیرید یا پولی را قرض بگیرید اما اگر شما به نظر تجاری خود اعتماد دارید هیچ یک از این ضررها نباید مانع پیشرفت شما شود . سرمایه یک مانع بزرگی است که باید بر آن غلبه کنید اما اشتباه نکنید تا بتوانید بر آن غلبه کنید .

منبع خبر : ecofin.ir