در آینده نزدیک، کاربران نسخه اندروید اسکایپ به واسطه کلاینت VoIP  می توانند از طریق این اپلیکیشن به ارسال پیامک و MMS بپردازند. مایکروسافت این خبر خوشحال کننده را امروز در پست جدید وبلاگش اعلام کرد، و همچنین در ادامه به این موضوع اشاره داشت که این قابلیت موسوم به SMS Relay را همین حالا به نسخه پیش نمایش اسکایپ برای ویندوز 10 اضافه کرده است.

کاربران اسکایپ به لطف این قابلیت قادر به مشاهده پیامک هایی خواهند بود که از سوی دیگر اعضای اسکایپ برایشان ارسال شده، مضاف بر این که پیامک های معمولی دریافتی در شماره تلفن خود را نیز مشاهده خواهند کرد. SMS Relay ضمنا از پیام های گروهی و ارسال و دریافت عکس هم پشتیبانی می کند.

گفتنی است که مایکروسافت هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار این قابلیت در اندروید مشخص نکرده و فقط به گفتن جمله “منتظر بمانید” اکتفا کرده است. طی هفته های آتی به روز رسانی های متعددی برای اسکایپ منتشر می شوند که مهم ترین آن ها نوتیفیکیشن های ایمیل و پیام های خوشامدگویی پیامگیر صوتی را از قابلیت های اپ حذف خواهند کرد.

مضاف بر این قرار است در نسخه های بعدی اسکایپ قابلیتی اضافه شود که در صورت ترک موقت مکالمه توسط فرد آغاز کننده، طرف مقابل همچنان بتواند آن را ادامه بدهد.