مایکروسافت سال هاست که وعده های مختلفی پیرامون کاهش حجم به روز رسانی های ویندوزی می دهد، اما حالا به نظر می رسد متد عملی و جدیدی برای ویندوز 10 طراحی گردیده است.

کمپانی ساکن ردموند در حال آزمایش پلتفرم یکپارچه آپدیت (UUP) جدیدی است که حجم دانلود به روز رسانی های ویندوز 10 کامپیوتر را به اندازه 35 درصد کاهش می دهد.

«بیل کاراگونیس» یکی از برنامه نویسان ویندوز در بلاگ رسمی مایکروسافت به معرفی UUP پرداخته و می گوید: «ما تکنولوژی های همگرای نوینی در سیستم عامل های خود درج نموده ایم که امکان تنظیم حجم دانلود ها را روی هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ ویندوز فراهم می کند.»

این پلتفرم آپدید جدید فقط در صورتی که آخرین نسخه به روز رسانی شده ی ویندوز 10 را در اختیار داشته باشید فعال شده و برای اولین بار با Creators Update که مارس 2017 منتشر می شود، در مرحله عملیاتی قرار می گیرد.

گفتنی است UUP جدید از اواخر سال جاری میلادی همزمان با عرضه هدست هولولنز، در اختیار کاربران جامعه Insider مایکروسافت قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است این مسئله (فعلاً) شامل حال صاحبان اکس باکس وان نشده و به روز رسانی های ویندوز 10 کنسول های مایکروسافت از متد متفاوتی بهره می برند.