اگر بحواهید از مخاطبین گوشی اندروید خود برروی برنامه های دسکتاپ استفاده کنید راه های مختلفی وجود دارد که این راه کارها پیچیده هست

اگر در گوگل جستجو کنید ممکن است برنامه های زیادی وجود داشته باشد که هزینه بر هم هست

دو روش نه چندان پیچیده وجود دارد که به شما کمک میکند تا اطلاعات مخاطبین گوشی اندروید خود را در فرمت های مختلف و همچنین به صورت رایگان به کامپیوتر خود انتقال دهید

روش اول، استفاده از Google Contacts

با این روش شما می توانید تمام مخاطبین خود را به Google Contacts انتقال دهید، سپس به وسیله رایانه آنها را از آنجا دانلود کنید.

1 –  برنامه مخاطبین را در گوشی خود باز کرده و روی دکمه منو اصلی در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. سپس گزینه ورود/ صدور مخاطبین (Import/Export) را انتخاب کنید.
2 – اکنون مکانی که می خواهید همه مخاطبین در آن ذخیره شوند را برگزینید و سپس روی Next (بعدی) ضربه بزنید.
3 – پس از آن، حساب گوگل خود را انتخاب کرده و دوباره روی بعدی ضربه بزنید.

با این روش تمام مخاطبین را در حساب گوگل شما کپی میشود. در صورتی که مخاطبین شما هم در سیم کارت و هم تلفن باشند می توانید این روش را برای هردو آنها تکرار کنید.

دانلود مخاطبین از Google Contacts

اکنون Google Contacts را روی رایانه خود باز کنید، فهرست تمام مخاطبین را مشاهده خواهید کرد. در اینجا بر روی دکمه More (بیشتر) در بالا کلیک کرده و گزینه (Export) (صادر کردن) را انتخاب کنید.

نکته مهم

نسخه پیش نمایش جدید Google Contacts از ویژگی Export پشتیبانی نمی‌کند، پس بنابراین روند کار این مطلب در نسخه قدیمی Google Contacts انجام شده است.

در صورتی که قابلیت Export برای شما کار نکند، روی دکمه Go to the old version (رفتن به نسخه قدیمی) در گوشه سمت چپ پایین راست کلیک کنید تا به نسخه قدیمی Google Contacts دسترسی پیدا کنید.

دو بخش بازخواهد شد. در بخش اول، گزینه The Groups and My Contacts را انتخاب کنید. و سپس در گزینه بعدی، فرمت فایل دانلود را انتخاب کنید.

گزینه های فرمت شامل CSV برای گوگل و اوت لوک شامل می‌شود و vCard نیز پذیرفته شده است. گزینه خود را انتخاب کرده و روی Export کلیک کنید تا مخاطبین بر روی کامپیوتر شما بارگیری شوند.

روش دوم، از طریق VCF یا فرمت.txt

اگر نمی خواهید مخاطبین شخصی خود را به حساب گوگل انتقال دهید یا به یک فرمت با قابلیت خوانایی بهتر نیاز دارید، روش دیگری نیز وجود دارد. شما می توانید مخاطبین خود را به یک فرمت قابل جابجایی مانند vCard یا.txt تبدیل کرده و سپس آنها را به رایانه منتقل کنید.

برای انجام این کار، از برنامه Contacts VCF استفاده می کنیم. به سادگی برنامه را نصب و راه اندازی کنید، در اینصورت این برنامه به صورت خودکار تمام مخاطبین شما را به صورت خودکار در فضای حافظه داخلی دستگاه با فرمت vCard ذخیره می‌کند.

 

شما همچنین می توانید مخاطبین را به یک فرمت ساده تر مانند.txt یا.html تبدیل کنید. در اینجا نحوه انجام اینکار را بررسی می کنیم:

1 – فایل.vcf را در برنامه انتخاب کنید و روی منو اصلی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
2 –  می توانید از منو یکی از گزینه های Save as.txt (ذخیره به عنوان.txt) یا Save as web page (ذخیره به عنوان صفحه وب) را انتخاب کنید تا فایل در فرمت مربوطه ذخیره شود.

برای انتقال فایل به رایانه، می توانید از طریق یک کابل گوشی را به رایانه متصل کرده و فایل را در رایانه کپی کنید. همچنین می توانید آن را از طریق ایمیل برای خود ارسال کرده و سپس آن را در رایانه خود ذخیره کنید.